Tuesday 8 March 2016

MINYAK WANGI HARAMAIN AMBER 15ML


MINYAK WANGI HARAMAIN AMBER 15 ML

There will be leaders and there will be heroes. While you know you can’t grab the most important role all the time, no one can stop you from being the scene-stealer, nevertheless. Silent sophistication is the name of the game. Authentically pleasant and effortlessly charming, that is what Haramain Amber is. Coupled with this beautiful fragrance, even your minimalist but sincere exploits will have audiences everywhere rooting for you.



Akan ada pemimpin dan akan ada wira. Walaupun anda tahu anda tidak boleh mengambil peranan yang paling penting sepanjang masa, namun tidak ada yang dapat menghalang anda daripada menjadi saksi kejadian. Kecanggihan yang senyap adalah nama permainan. Wangian menyenangkan dan mudah menawan, itulah yang Haramain Amber . Apabila digunakan wangian yang indah ini , walaupun ai menjadi eksploitasi bauan yang paling minima tetapi eksploitasi yang ikhlas akan mempunyai peminat di mana-mana sahaja untuk anda.


Hukum memakai minyak wangi

Hukum asal memakai wangian termasuklah minyak wangi adalah sunat (digalakkan). Ini berdasarkan beberapa hadits Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam, antaranya yang diriwayatkan dari ‘A’isyah Radhiallahu ‘anha, beliau berkata:

Maksudnya: “Aku memberi (memakaikan) Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam sebaik-baik wangian yang (Baginda) ada sehingga aku melihat wangian itu cerah/jernih (berkilau/berkilat) di kepala dan janggut Baginda.” (Hadits riwayat al-Bukhari)

Hadits di atas menunjukkan bahawa memakai wangian adalah sunnah Baginda Shallallahu ‘alaihi wasallam. Adapun yang dimaksudkan dengan memakai wangian ialah mengenakan wangian seperti minyak wangi pada badan atau pakaian mengikut cara kebiasaannya sama ada dilakukan dengan sendiri ataupun dilakukan oleh orang lain dengan keizinannya.

Dalam sebuah hadits yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu, Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam melarang umatnya dari menolak pemberian yang berupa wangian. Sabda Baginda:

Maksudnya: “Barangsiapa yang ditawarkan wangian, maka janganlah dia menolaknya, kerana sesungguhnya ia adalah beban yang ringan (ringan dibawa) dan enak baunya.” (Hadits riwayat Muslim)

Bagaimanapun, kita perlu berhati-hati memakai minyak wangi kerana terdapat banyak minyak wangi yang mengandungi alkohol dijual di pasaran. Haram memakai minyak wangi yang mengandungi alkohol yang diambil daripada arak sama ada di luar sembahyang, apatah lagi di dalam sembahyang, kerana arak itu adalah najis.

Ibnu Hajar Rahimahullah Ta‘ala berkata bahawa haram hukumnya berlumur dengan najis di luar sembahyang pada badan dan pakaian dengan tidak ada sebarang keperluan (syar‘i).

Sebaliknya harus memakai minyak wangi yang mengandungi alkohol sintetik dari campuran bahan kimia kerana ia bukan najis. Bagaimanapun, haram jika wangian itu diminum kerana sifatnya yang memudharatkan seperti juga racun.


HARGA MINYAK WANGI HARAMAIN YANG KAMI JUAL :


1 botol = RM 27
Borong = RM 150 (6botol)
Kos Penghantaran = RM 10


Berminat ??? Whatsapp/Call/SMS : 013-2372745 (Aakif)


#minyakwangiharamain #minyakwangialharamain #minyakwangi #haramainperfume #alharamainperfume #minyakwangiharamainmadinah #minyakwangiharamainbadar #minyakwangiharamainmillion #minyakwangiharamainforever #minyakwangiharamainamber #minyakwangiharamainmusk #minyakwangiharamainmakkah #minyakwangiharamainmukhallath #minyakwangiharamainsalma #minyakwangiharamainwardia #minyakwangiharamainhajar #minyakwangiharamainfirdous #minyakwangiharamainoudi #minyakwangiharamainnaeem




No comments:

Post a Comment